23.1.2015, Milja Kuikka Kalevan kisojen pääsihteeriksi

Julkaisuvapaa: Heti

MILJA KUIKKA PORIN KALEVAN KISOJEN PÄÄSIHTEERIKSI

Entinen maajoukkuejuoksija Milja Kuikka (30) on valittu Kalevan kisojen pääsihteeriksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1. helmikuuta. Milja on muun muassa noussut Kalevan kisojen palkintokorokkeelle 400 metrin aidoissa vuonna 2009, joten tuleva työympäristö on hänelle enemmän kuin tuttu. Hän on koulutukseltaan restonomi matkailun koulutusohjelmasta ja valmistuu filosofian maisteriksi Turun yliopiston Porin yksikön kulttuurituotannon ja maisematutkimuksen yksiköstä. Hän on myös toiminut vapaaehtoistoimijana monissa eri tapahtumissa kuten yleisurheilun EM-kilpailuissa 2012 ja useiden vuosien ajan Porin Jazzeilla.

-Otan haasteen innolla vastaan. Saappaat ovat suuret, mutta en epäröi hetkeäkään etteikö kisoista tule menestyksekkäät. Työtä riittää, mutta hyvällä asenteella mennään eteenpäin. Meillä on erittäin hyvä ja ytimekäs tiimi mukana, toteaa Milja Kuikka tulevista näkemyksistään.

Pääsihteerin ydintehtävänä on tehdä tulevista Kalevan kisoista koko Satakunnan kisat, toteuttaa laadukas koko perheen suurtapahtuma ja panostaa ennen kaikkea yleisö- ja yritysmyyntiin. Kalevan kisojen avulla vauhditetaan entisestään Satakunnan tunnettuutta ja mahdollisuuksia toimia tasokkaan valtakunnallisen suurtapahtuman isäntänä. Kisojen tavoitteena on myös kirkastaa Kalevan kisojen imagoa ja ilmettä nykyaikaisemmaksi ja tavoittaa entistä nuorempia katsojia ja niitä, jotka eivät ole yleisurheilun suurkuluttajia.

Lisätietoja Kalevan kisojen johtoryhmän puheenjohtaja Harri Aalto, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. p. 040 8234200.

Kalevan kisat järjestetään Porissa 30.7.-2.8.2015. Kalevan kisat on tärkein vuosittainen yleisurheilutapahtuma kotimaassa. Suomen mestaruuskilpailut on järjestetty vuosittain Kalevan kisojen nimellä vuodesta 1937 lähtien. Suomen Urheiluliitto on myöntänyt kisojen järjestämisoikeuden Nakkilan Vireelle, Noormarkun Nopsalle ja Porin Yleisurheilulle.