28.1.2015, Kalevan kisojen lipunmyynti alkanut

Julkaisuvapaa: Heti

KALEVAN KISOJEN LIPUNMYYNTI ON ALKANUT

Kalevan kisojen lippujen ennakkomyynti on alkanut Lippupalvelussa.

-Jokainen kisapäivä tarjoaa katsojille mielenkiintoista seurattavaa, kertoo kilpailujen pääsihteeri Milja Kuikka. Kalevan kisat avataan torstaina 30.7. kävelykilpailuilla Etelärannassa ja yleisöllä on Etelärantaan vapaa pääsy.

Perjantain seuratuimpia urheilijoita ovat satakuntalaiset yleisurheilutähdet aituri Nooralotta Neziri ja kuulantyöntäjä Arttu Kangas. Ennakolta perjantain kovin mestaruuskamppailu nähtäneen miesten 3000 metrin estejuoksussa, missä kilpakentille paluun tehnyt Jukka Keskisalo ja Janne Ukonmaanaho asettuvat lähtöviivalle.

Lauantain tiiviin kisapäivän aloittava 10-ottelu tarjoaa yleisölle seurattavaa koko päiväksi. Iltakilpailuissa ohjelmassa ovat mm. naisten ja miesten sileät sataset, miesten moukari ja pituushyppy. Moukarissa Tuomas Seppänen tulee haastamaan David Söderbergin ja tavoittelee kotiyleisön tuella pääsyä Pekingin MM-kisoihin. Stadionin tuulet ovat yleensä tarjonneet pituushyppääjille erinomaiset olosuhteet - Ylittääkö Honkajoen Arttu Halmela ensi kertaa kahdeksan metriä juuri Kalevan kisoissa?

Sunnuntain ehdoton ykköslaji on miesten keihäänheitto, jossa mestaruudesta kamppailevat jo Pekingin MM-kilpailuihin valitut Antti Ruuskanen ja Tero Pitkämäki. Suomen ennätyksiä puolestaan jahtaavat seiväshyppääjä Minna Nikkanen, joka on jo avannut hallikauden erinomaisesti sekä Sandra Eriksson, jolta huikean viime kauden perusteella voidaan odottaa 3000 metrin esteissä viimeistä läpimurtoa kansainväliselle huipulle.

Aikuisten päivälippu pääkatsomoon maksaa edullisimmillaan 32,50 euroa ja kaarrekatsomoihin 15,00 euroa. Päivälippujen lisäksi myyntiin tulevat lippupaketit sekä edullinen perhelippu.

Kisamajoitukset on syytä varata ajoissa

-Kisavieraiden on syytä varata majoitukset ajoissa, sillä Porin keskusta-alueen majoituskapasiteetti on rajallinen, muistuttaa pääsihteeri Milja Kuikka. Kilpailuiden majoitukset hoidetaan Porin seudun matkailu Oy Maisan kautta.

Lisätietoja antavat

Kalevan kisat järjestetään Porissa 30.7.-2.8.2015. Kalevan kisat on tärkein vuosittainen yleisurheilutapahtuma kotimaassa. Suomen mestaruuskilpailut on järjestetty vuosittain Kalevan kisojen nimellä vuodesta 1937 lähtien. Suomen Urheiluliitto on myöntänyt kisojen järjestämisoikeuden Nakkilan Vireelle, Noormarkun Nopsalle ja Porin Yleisurheilulle.